Welcome to Arkadia   Click to listen highlighted text! Welcome to Arkadia Powered By GSpeech
Previous Next

Wycieczka do Uniejowa

Rok 2023 zdecydowanie upływa nam pod hasłem „Podróże małe i duże”. Na zakończenie wyjazdowego sezonu udało się zorganizować kolejny 5 – dniowy wyjazd. W rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych podróże mają ogromny wpływ na rozwijanie samodzielności oraz udział w życiu społecznym. Przy wsparciu terapeutów i opiekunów wyjazdy stanowią doskonałą okazję do przełamywania własnych barier i ograniczeń. "Podróże kształcą – podróże łączą".

Najbliższe 5 dni spędziliśmy w Uniejowie, w mieście położonym nad Wartą, w województwie łódzkim. Nocowaliśmy w Zagrodzie młynarskiej, czyli w zabytkowym drewnianym dworku, pochodzącym z lat 80. XIX w. Hotel położony jest w pobliżu Term Uniejów - gorące źródła, baseny, wody termalne, aquapark, sauny to wszystko było do naszej dyspozycji. Pierwsze dni upłynęły na wypoczynku, relaksie, spacerach po okolicy oraz regenerujących kąpielach w zdrowej termalnej wodzie. Następne dni były wyjazdowe. Pojechaliśmy do Łodzi, aby zwiedzić słynne łódzkie Orientarium. Jak sama nazwa wskazuje poznaliśmy tutaj orient, czyli południowo-wschodnią Azję. Na wybiegach i w zbiornikach wodnych, zobaczyliśmy zwierzęta charakterystyczne dla tej części świata, a wszystko w otoczeniu egzotycznej roślinności. Zdecydowanie największe wrażenie zrobiła na nas kąpiel słoni. Aleksander jest największym słoniem indyjskim w Europie i rzeczywiście robi wrażenie. Rekordowych rozmiarów krokodyl, krytycznie zagrożone w naturze orangutany, podwodny tunel, z którego podziwiać można przepływające nad głowami rekiny oraz płaszczki – to tylko część atrakcji, które można podziwiać w obiekcie. Orientarium nas zachwyciło. Czwartek spędziliśmy na zwiedzaniu Łodzi. Łódź to miasto zupełnie inne niż wszystkie, ze słynną Piotrkowską, cudną architekturą i niecodziennym klimatem. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Włókiennictwa. Podopieczni nie tylko obejrzeli najpiękniejszy w Polsce zabytek architektury przemysłowej ale również uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych. Poprzez doświadczanie, przeżywanie, dyskusje, a na końcu tworzenie uczestnicy poznali zagadnienia z obszaru sztuki współczesnej, w tym tkaniny artystycznej oraz mody. Aby poczuć atmosferę starego miasta odwiedziliśmy również ulicę Piotrkowską - to serce Łodzi. W naszym planie oczywiście nie mogło zabraknąć posiłku - na obiad bałucki burger. Piątek to był dzień powrotu, aby w pełni wykorzystać ten dzień z samego rana, po wymeldowaniu się z Zagrody młynarskiej ruszyliśmy w trasę do Łodzi, by na dobre pożegnać się z tym pięknym miastem. Gościliśmy w Centrum Nauki i Techniki EC1, które powstało w dawnych, zrewitalizowanych budynkach pierwszej łódzkiej elektrowni. Nasz plan to zwiedzanie ekspozycji stałej, trzech ścieżek tematycznych oraz obejrzenie pokazu w Planetarium w Kinie Sferycznym. Multum wiedzy i rozrywki. Obowiązkowy punkt w planie zwiedzania Łodzi. Na tym pożegnaliśmy Łódź i nastąpił czas powrotu do domu. Ps. aby tradycji stało się za dość obiad zjedliśmy w trasie.

Dom Arkadia

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Dzięki przychylności lokalnej władzy mamy szanse na wspaniały rozwój.

Naszym celem jest postępowanie zmierzające do osiągnięcia przez uczestników jak najpełniejszej samodzielności życiowej.