Welcome to Arkadia   Click to listen highlighted text! Welcome to Arkadia Powered By GSpeech
Previous Next

Wycieczka do Krakowa

W dniu 12 czerwca 2023 roku  rozpoczęliśmy naszą wspaniałą 5 – dniową wycieczkę. Z samego rana wybraliśmy się w podróż. Od celu dzieliło nas niespełna 500 km. Podróż naszym autobusem upłynęła bardzo przyjemnie, w komfortowych warunkach dotarliśmy do Rzyk – miejsca, w którym nocowaliśmy i spędzaliśmy czas przez najbliższe 5 dni.

Po przyjeździe do Hotelu Czarny Groń odpoczywaliśmy, jedliśmy pyszne jedzenie, relaksowaliśmy się korzystając ze strefy basenów i spa. Następnego dnia, po śniadaniu wyruszyliśmy na pierwszą wycieczkę. Tylko dwie godziny drogi dzieliły nas od królewskiego miasta Krakowa. To co zobaczyliśmy zachwycało nas na każdym kroku: Wawel, Dzwon Zygmunta, Katedra, Stary rynek, Sukiennice, Kościół Mariacki, Wieża Ratuszowa. Wszystko zrealizowaliśmy zgodnie z planem wycieczki, natomiast wisienką na torcie tego dnia okazała się przejażdżka krakowskimi dorożkami. Środa dostarczyła nam wiele wrażeń oraz niezapomnianych wspomnień. Wycieczkę rozpoczęliśmy rejsem statkiem po Jeziorze Żywieckim. Następnie wjechaliśmy kolejką linowo-terenową na Górę Żar, gdzie mieliśmy okazję zachwycać się wspaniałą górską panoramą. Na szczycie góry zjedliśmy pyszny obiad. Ostatnim punktem wyjazdu było zwiedzenie miasta Żywiec. Żywiecczyzna to piękny i niezwykły region. Po powrocie do hotelu odbyła się zabawa taneczna przy grillu. Kopalnia Soli w Wieliczce to był kolejny przystanek naszej podróży. W czwartek nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od spotkania z przewodnikiem, który zabrał nas w podziemną wędrówkę labiryntem solnych korytarzy. Już zjazd windą górniczą okazał się niezwykłym przeżyciem. Na trasie turystycznej, gdzie zeszliśmy na głębokość 135m obserwowaliśmy solne rzeźby, wykute w skale komory oraz podziemne jeziora. Duże wrażenie zrobiła na nas największa na świecie podziemna świątynia- Kaplica Św. Kingi. Po trasie poszliśmy na obiad w restauracji położonej 125m pod ziemią. Wszystko co dobre, szybko się kończy. W piątek, 16 czerwca musieliśmy się spakować i  wracać do domu. Podsumowując naszą wycieczkę – to był dla nas niezapomniany czas. Podczas zwiedzania, wypraw i spacerów towarzyszyła nam niezmiennie piękna pogoda, ale wszystkim - co najważniejsze – dopisywały bardzo dobre humory. Jesteśmy bogatsi o nowe doznania i piękne wspomnienia. Jedni z domów wyjeżdżali pełni obaw, drudzy przełamujący swoje bariery, inni ciekawi nieznanego, natomiast wszyscy z pewnością wracali zadowoleni i szczęśliwi.

Dom Arkadia

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Dzięki przychylności lokalnej władzy mamy szanse na wspaniały rozwój.

Naszym celem jest postępowanie zmierzające do osiągnięcia przez uczestników jak najpełniejszej samodzielności życiowej.