Welcome to Arkadia   Click to listen highlighted text! Welcome to Arkadia Powered By GSpeech
Previous Next

Wycieczka nad morze

Dnia 11 czerwca 2015 roku wybraliśmy się na wycieczkę do Gdańska. Wszyscy zebraliśmy się przez Środowiskowym Domem Samopomocy w Gądeczu, gdzie czekał na nas autokar. Po zajęciu miejsc w autobusie uczestnicy wraz z opiekunami wyruszyli w podróż.

Podczas jazdy podopieczni wspólnie śpiewali harcerskie pieśni, rozmawiali i śmiali się. Podróż przebiegła w miłej i wesołej atmosferze. Gdy dotarliśmy do Gdańska, spacerkiem ruszyliśmy w kierunku portu. Tam czekał na Nas statek, którym popłynęliśmy przez Martwą Wisłę na Westerplatte. Podczas rejsu mogliśmy zobaczyć  „Żurawia” dźwig portowy Gdańska, który służył przede wszystkim jako urządzenie portowe do załadunku towarów i balastu na statki oraz stawianiu ich masztów. Widzieliśmy piękne gdańskie kamienice, pocztę wodną, stocznię Gdańską oraz wiele małych i dużych statków. Kiedy statek dopłynął do pomnika Westerplatte- do miejsca bohaterskiej obrony we wrześniu 1939 roku, wszyscy wysiedliśmy na ląd. Następnie udaliśmy się na plażę, gdzie rozkoszowaliśmy się szumem morza i ciepłym piaskiem pod gołymi stopami. Po spacerze na plaży udaliśmy się z powrotem na statek, którym wróciliśmy do portu. Po drodze uczestnicy mogli kupić sobie pamiątki: muszelki, figurki, kapelusze. Kiedy dotarliśmy do autokaru wyruszyliśmy w dalszą drogę do Oliwy, gdzie czekał na nas pyszny obiad. Po posiłku pojechaliśmy do zoo. Tam kolejką zwiedziliśmy część Oliwskiego Ogrodu. Mogliśmy zobaczyć foki, pingwiny, geparda, żbiki, rysie, wielbłądy, osiołki, żubry, lamy, a nawet małpki. Około godziny 17.00 nastąpił powrót.

Pomimo zmęczenia jakie nam towarzyszyło szczęśliwi wracaliśmy do domów. Był to wspaniały dzień, pełen wrażeń.

Dom Arkadia

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Dzięki przychylności lokalnej władzy mamy szanse na wspaniały rozwój.

Naszym celem jest postępowanie zmierzające do osiągnięcia przez uczestników jak najpełniejszej samodzielności życiowej.