PRACOWNIA MULTIMEDIALNA
Terapeuta zajęciowy - Aleksandra Hamera
Zajęcia w pracowni prowadzone są za pomocą różnych metod i form pracy. W zależności od stopnia niepełnosprawności, stopnia zaawansowania, sprawności manualnej oraz umiejętności pisania i czytania, zajęcia przebiegają w zróżnicowany sposób.
Podopieczni uczą się praktycznej obsługi komputera - poznają funkcjonalność systemu operacyjnego, zarządzanie plikami i folderami, naukę edycji tekstu, tworzenie prostej grafiki komputerowej, drukowanie, skanowanie, posługiwanie się aparatem cyfrowym. Tworzą zdjęcia poprzez własne spojrzenie na świat. Oswajają się z nowoczesną techniką i praktyczne jej wykorzystanie. Poznają także wirtualny świat w Internecie, uczą się wyszukiwania informacji na dany temat z wykorzystaniem różnych wyszukiwarek. Uczą się nagrywać różne dane i pliki muzyczne na płyty CD/DVD
Dużą uwagę sprowadza się na pracę w edytorze tekstu WORD - kształcenie umiejętności poprawnego rozmieszczania tekstów na stronie, zmianę stylów, wielkości czcionek, kopiowania i przenoszenia tekstu oraz tworzenia tabel i formatowania ich. Wykonują tutaj dokumentację dla potrzeb warsztatu, dyżury, informacje bieżące dla uczestników i rodziców.
W pracy z komputerem wykorzystywane są gry i programy edukacyjne w celu podtrzymywania i rozwijania umiejętności szkolnych, a także różnego rodzaju prace plastyczne i dydaktyczne rozwijające spostrzegawczość i umiejętności logicznego myślenia, uwagę i koncentrację oraz pamięć i wyobraźnię. Korzystamy również z różnego rodzaju encyklopedii, kursów i programów multimedialnych.
Podstawowe cele tej pracowni to:
- nauka obsługi komputera, drukarki,
- samodzielna obsługa komputera w życiu codziennym,
- kształtowanie znajomości systemu, skrótów klawiszowych,
- przyswajanie nazw i oznaczeń komputerowych,
- nauka pisania, rysowania w poszczególnych programach,
- nauka korzystania z możliwości Internetu,
- nauka korzystania z gier edukacyjnych i rozrywkowych oraz ich instalacja,
- samoobsługa i zaradność w pracy z komputerem,
- doskonalenie pisowni, liczenia i zdolności rozumienia pojęć.
Poprzez prace grupowe i indywidualne uczestnicy uczą się odpowiedzialności za wykonane zadania, wyrabiają sobie umiejętność współdziałania i współpracy.